Home Hipnoza w teorii Autohipnoza na kolację

Autohipnoza na kolację

4

Codziennie, po 15 minut gimnastyka lub relaks dla umysłu. A może jedno i drugie?

Żyję zdrowo! – mogę dumnie krzyknąć. Codzienna dieta i uprawianie sportu doprowadzają moje ciało do odpowiedniej kondycji fizycznej. Nie zapominam także o dużo subtelniejszym – treningu umysłu.

Nasze mózgi codziennie pracują na najwyższych obrotach. Co interesujące około 80% czynności dziennych wykonujemy zupełnie bez zastanowienia. Mamy tutaj do czynienia ze sferą nieświadomości, automatyzmu. Co jednak jeszcze bardziej interesujące, te 80% czynności zostało niegdyś zaprogramowanych w takiej postaci w jakiej je wykonujemy w obecnej chwili. Tym samym dochodzimy do wniosku, że w naszym umyśle możemy instalować takie zachowania i takie systemy myślenia jakie tylko chcemy.

Do programowania odpowiednich zachowań czy systemów myślenia dochodzi w specyficznych okolicznościach, kiedy nasza koncentracja jest na najwyższym poziomie, a umysł przyswaja wprowadzaną wiedzę taką jaką ją otrzymuje. Następnie po wgraniu programu następuje bezkrytyczne podjęcie działań, to nazywamy automatyzmem, czynnością nieświadomą.

Po co są automatyzmy i nieświadomość? Wyobraźmy sobie najprostszą sytuacje – otrzymujemy szklankę z herbatą oraz łyżkę, musimy zamieszać wodę by na dnie rozpuścił się cukier. Typowym Twoim zachowaniem powinno być kręcenie łyżką w prawą stronę. Dlaczego jednak nie zastanowisz się czy kręcenie to najlepszy sposób na wymieszanie cukru z herbatą, może lepiej kręcić łyżką w odwrotną stronę, lub poruszać na boki? Tego typu dylematy towarzyszyłyby naszemu życiu gdyby nie automatyzmy, wyuczone wzorce zachowania i myślenia, które upraszczają i usprawniają nasze życie.

Istnieje jednak druga strona medalu. Wyobraźmy sobie sytuację, że codziennie rano budzimy się i pierwsze co się pojawia to myśl „kolejny marny dzień, pogoda taka sobie, znowu trzeba ścielić łóżko, a ćwiczyć zacznę od jutra, bo dziś mi się nie chce”. To jest automatyzm na przykładzie sposobu myślenia. Nasz przykład w którymś momencie zainstalował w swojej głowie program zniechęcania się. Odpala go codziennie rano i skutecznie blokuje wykonywanie różnych czynności.

Być może znacie jakiś przykład ze swoje życia? To jest wtedy gdy chcesz coś zmienić, a mimo to nie chce Ci się, lub mówisz, że nie potrafisz 🙂

Jak to zmienić?

Jak pisałem wcześniej. Jesteśmy w stanie zainstalować w swoim umyśle dowolne programy zachowania czy toku myślenia. Żeby jednak się nam to udało musimy doprowadzić się do stanu specyficznej koncentracji, która towarzyszy nam w naturalny sposób przy budowaniu automatyzmów. Posłużymy się tutaj autohipnozą.

To właśnie dzięki autohipnozie wprowadzamy nasz umysł w stan wysokiej koncentracji i „otwartego” umysłu. W tym momencie możemy rozpocząć programowanie przy pomocy sugestii werbalnych wypowiadanych głosem wewnętrznym, ale także specjalnie stworzonych wizualizacji. Na bazie tych sugestii i obrazów mentalnych następuje instalacja nowego programu zachowania i/lub toku myślenia.

Wielokrotne powtarzanie programowania skutkuje stałym zainstalowaniem programu w naszym umyśle.

Jakie programy możemy instalować?

Wróćmy do naszego przykładu „kolejny marny dzień, pogoda taka sobie, znowu trzeba ścielić łóżko, a ćwiczyć zacznę od jutra, bo dziś mi się nie chce”. Dany przykład może z dużą skutecznością zmienić swoje podejście do nowego dnia. Otwierając oczy może odpalić się mu program „wewnętrznego uśmiechu”, dzięki któremu spojrzy w okno, uśmiechnie się i pomyśli „kolejny dzień wyzwań i wspaniałych doznań” po czym „pościelę łóżko w 30 sekund, to będę miał 1 minutę więcej na trening brzucha, sześciopak już jest blisko :)”. Myśląc tak, nasz przykład po prostu bierze się do roboty, nie ociąga, nie leniwi, po wszystkim odczuwa satysfakcję, tak jak wtedy gdy udaje Ci się osiągnąć sukces, o który przychodzi walczyć tak ciężko.

Umysł też potrzebuje odprężyć się

Czasami najlepszym wykorzystaniem autohipnozy na daną chwilę jest po prostu dryfowanie naszego umysłu po przez dowolne wyobrażenie odprężające ciało, ale także umysł. W dzisiejszym biegu i natłoku obowiązków 15 minut relaksu ciała i umysłu potrafi przynieść niesamowitą satysfakcję i chęć do dalszych działań.

Dzięki jakim technikom programować swój umysł i relaksować go?

Technikę programowania podświadomości genialnie opisałem w książce własnego autorstwa. Opisując ją bazowałem na własnych doświadczeniach, wybierając takie metody, które okazały się najskuteczniejsze. Na początku książki opisuje od podstaw w jaki sposób prawidłowo przeprowadzić autohipnozę, w dalszej części czytelnik dowie się o technikach na koncentrację, a w dwóch ostatnich działach dowie się o najsilniejszych narzędziach zmiany osobistej jakie oferuje autohipnoza. Co najważniejsze wszystko jest w przystępnej formie i każde ćwiczenie można wykonać samemu we własnym domu. Ponadto dla tych, którzy czują się nieco zagubieni w lekturze dostępna jest opcja „porada autora”, dzięki której za niewielką dopłatą czytelnik może zwrócić się do mnie z trzema pytaniami odnośnie własnej praktyki związanej z tematem książki.

Aby zamówić książkę należy skorzystać z formularza na stronie – https://www.e-hipnoza.pl/e-book/

Komentarze(4)

  1. „Nie zapominam także o dużo subtelniejszym – treningu umysłU.” <– literówka

    Tak mi się przypomniało, że kiedyś byłem na szkoleniu Michała Cieślakowskiego, a byłem jedyną osobą ze "strony e-hipnoza" i nie dostałem ebooka o autohipnozie ;).

  2. Przyznam szczerze, że zapewne wynikło to z błędu usystematyzowania wysyłania książek. Mogłem w takim razie pominąć, ale już ten błąd naprawiam 🙂 Sprawdź skrzynkę e-mail 🙂

LEAVE YOUR COMMENT

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *